همكلاسي | منبع جزوه - آزمون - امتحان و كنكور همكلاسي | منبع جزوه - آزمون - امتحان و كنكور .

همكلاسي | منبع جزوه - آزمون - امتحان و كنكور

جزوه زيست شناسي سال دهم متوسطه فصل اول

جزوه زيست شناسي دهم متوسطه فصل يك 


در سال هاي اخير روند طراحي سوالات كنكور تجربي تغيير بسياري كرده است و طراحان بيشتر بر مفهومي بودن سوالات تكيه ميكنند و درس زيست شناسي در كنكور سراسري نيز بر همين روال مورد سوال قرار ميگيرد.تركيب فصل هاي مختلف زيست شناسي ، مفهومي بودن سوالات ، مقايسه و تعميم بخش هاي مختلف زيست شناسي بسيار در سوالات مورد توجه قرار ميگيرد 

آنچه كه دانش آموزان و داوطلبان كنكور سراسري تجربي در سوالات زيست شناسي  به آن توجه داشته باشند اين است كه تمام مطالب بيان شده در كتاب زيست شناسي براي طراحان سوالات كنكور بسيار اهميت دارد و از نكات بسيار ساده و جزئي مطرح شده در كتاب سوالات بسيار مفهومي مي توانند طراحي كنند. به طور مثال در مورد نوزاد پروانه مونارك توضيحي كوتاهي داده شده كه شايد بعضي از دانش اموزان نسبت به آن بي اهميت باشند اين در حالي است كه طراحان سوالات كنكور سراسري از هيچ بخش كتاب غافل نميشوند و اين به بخش هاي جزئي كتاب همانند بخش هاي مهم مي نگرند. در نتيجه به داوطلبان توصيه ميشود حتما تمام بخش هاي كتاب زيست شناسي را به طور دقيق و مفهومي مطالعه نمايند.

در جزوه زيست دهم فصل يك به طور اجمالي در مورد زيست شناسي و حوزه هاي فعاليت آن بحث ميكند.اهميت فصل اول زيست دهم در كنكور سراسري نسبت به ساير فصل هاي زيست شناسي كمتر است اما بايد داوطلبان كنكور سراسري رشته ي تجربي اين فصل را هم مطالعه نمايند زيرا احتمال طراحي سوالات كنكور از تمام فصل هاي زيست شناسي امكان دارد. سوالات زيست شناسي كنكور تجربي بالاترين ضريب سوالات را در بين سوالات اختصاصي دارند و يكي از مهم ترين و اساسي ترين دروس در قبولي داوطلب كنكور رشته ي تجربي ميباشد. اطلاع دقيق از بودجه بندي سوالات زيست شناسي كنكور سراسري براي موفقيت و كسب درصد بالا در درس زيست كنكور بسيار مهم است زيرا بعضي از فصل هاي زيست نسبت به ساير فصل ها به دليل اهميت بيشتر طراحان كنكور سراسري بيشتر مورد سوال قرار ميگيرند .

توضيحات جزوه زيست شناسي دهم فصل يك رشته ي تجربي

فصل اول زيست شناسي سال دهم متوسطه كه در كتاب زيست دهم با نام زيست شناسي ديروز و امروز و فردا قرار گرفته است در مورد مرزهاي حيات ، زيست شناسي نوين كه شامل شاخه هاي مهندسي ژنتيك ، زيست شناسي در خدمت انسان و ساير موارد ميباشد.با توجه به ساختار كلي اين فصل و مباحث پايه اي و مهمي كه در آن مطرح شده حتما بايد با دقت و توجه ويژه اي مطالعه شود و با مطالعه ي اين فصل ميتوانيد تصوير بسيار خوب و كلي از مباحث زيست شناسي داشته باشيد. در اين جزوه چيدمان مطالب به صورتي است كه دانش اموز ميتواند علاوه بر فراگيري مطالب در صورت نياز ميتواند به سرعت مطالب آموخته شده را مرور كند.

دانلود جزوه زيست دهم فصل يك

 

منبع :جزوه زيست دهم فصل يك

 


برچسب: جزوه زيست شناسي دهم،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۴۵:۵۱ توسط:همكلاسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :