همكلاسي | منبع جزوه - آزمون - امتحان و كنكور همكلاسي | منبع جزوه - آزمون - امتحان و كنكور .

همكلاسي | منبع جزوه - آزمون - امتحان و كنكور

كنكور 98 بصورت دو كنكور برگزار ميشود ؟

آيا كنكور 98 بصورت دو كنكور برگزار خواهد شد

سوالات بسياري در ذهن داوطلبان كنكور سراسري 97 به وجود آمده است كه به طورمثال اگر در كنكور97 نتيجه دلخواه  را به دست نياورم و يا مشكلي خاصي  بايد كتاب هاي جديد سال هاي دهم و يازدهم و دوازدهم رامطالعه نمايم ويا اينكه سازمان سنجش براي اين دسته از افراد كنكور 98 را بصورت دو كنكور برگزار مي كند؟  قبل از پاسخ به سوالات توصيه ي اكيد به ما داوطلبان و دانش اموزاني كه قصد شركت در كنكور 97 را دارند اين است كه لطفا از هم اكنون مطالعه ي خود را براي موفقيت و قبولي در كنكور سراسري 97 شروع كنند و تمام سعي و تلاش خود را بر اين هدف بگذارند كه امسال در دانشگاه دلخواه قبول شوند.

 

سوالات احتمالي در مورد كنكور 98

سوالات به وجود آمده در ذهن دانش آموزان را به دو صورت جواب خواهيم داد و ابتدا نگاهي كلي به تغييرات كتاب هاي درسي دبيرستان و متوسطه جديد خواهيم شد و سپس به گذشته برميگرديم و نگاه ميكنيم كه آيا اين سابقه وجود داشته است كه در سال هاي گذشته هم سيستم آموزشي تغيير كرده باشد و سازمان سنجش براي داوطلبان نظام قديم تر سوالات مجزا طراحي كرده باشد؟

 

 

نگاهي به تغييرات كتاب ها در كنكور 98

در ابتدا نگاهي كلي و سريع به تغييرات كتاب هاي درسي خواهيم داشت. اگر نگاهي به محتواي كتاب هاي دبيرستان ( دوم و سوم ) و متوسطه دوم ( دهم و يازدهم ) داشته باشيم ميبينيم كه تغييرات آنچناني در كتاب ها روي نداده است و چارچوب محتوا و اصل آن حفظ شده است . به طور مثال در درس زيست دوم و دهم ميبينم كه فصل هايي مانند گوارش و قلب ،كليه ، تنفس و .... از لحاظ محتوا شباهت بسيار زيادي به هم دارند و دانش آموز دبيرستان با مطالعه ي آن متوجه خواهد شد كه تغييرات اندكي روي داده است و با مطالعه ي دقيق كتاب هاي جديد مي تواند به راحتي بر آن ها مسلط گردد . اين شباهت مطالب در هر سه رشته ي تجربي و رياضي و انساني زياد است و تغييرات اندكي در محتوا روي داده است.

 

طراحي سوالات در كنكور 98 چگونه خواهد شد

در بخش دو و بخش مهم اين مقاله كه بدون شك باعث خوشحالي و اميد شما خواهد شد به اين سوال رجوع ميكنيم كه آيا در گذشته اين چنين تغييراتي در سيستم آموزشي و كتاب ها وجود داشته و آيا سازمان سنجش راه حلي ارائه كرده است؟ جواب اين سوالات بلي است .

 

در دهه ي هفتاد كه تحصيل در مدسه بر اساس ترمي واحدي بود يك سري مشكلات بوجود آمد و باعث شد كه سيستم تغيير كند  وبه سالي واحدي تبديل شود و از سال 81 مانند كنكور 98 همچنين اتفاقي مي افتاد كه سازمان سنجش بايد براي داوطلبان نظام جديد سوال مطرح مي كرد .

 

با اين مشكل ، سازمان سنجش راه حلي ارائه داد و براي هر دو گروه نظام قديم و نظام جديد سوالات مطرح شد به اين شيوه كه در قسمت هاي كه مطالب شبيه هم بود سوالات يكسان  و در قسمت هايي كه سوالات متفاوت بود سوالات جدا براي هر گروه مطرح مي شد و اين روند تا كنكور  83نيز ادامه داشت . در بعضي از قسمت ها كه سوالات متفاوت بود بخش سوالات ترمي واحدي با سوالات سالي واحدي جدا شده بود .

 

 

جهت استناد كامل و  دقيق به دو خبر از خبرگزاري معتبر داخلي در زير توجه بفرماييد.

 

آيا كنكور 98 بصورت دو كنكور برگزار خواهد شد؟

 

همانور كه در توضيحات مي بينيد گفته شده در بخش هاي مشابه سوالات يكسان و در بخش هاي غيرمشابه دو دسته سوال مجزا طرح مي شود.

 

همانگونه كه ميبينيد سازمان سنجش در گذشته اين كار براي داوطبان نظام قديم انجام داده است و طبق عدالت آموزشي بايد اين تصميم در كنكور 98 نيز اتخاذ شود اما به طور كلي بايد منتظر نظر سازمان سنجش بمانيم كه نحوه ي طرح سوالات به دو صورت خواهد بود يا خير؟

به محض دريافت خبر نهايي در اين مورد از سوي سازمان سنجش در همين پست اطلاع رساني خواهد شد.

 

منبع : آيا كنكور 98 بصورت دو كنكور برگزار خواهد شد


برچسب: كنكور 98،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۰:۴۹ توسط:همكلاسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :